Home

FASHIONNEWS

Lana Del Rey – Nyt ansigt for Versace?


Vi fortalte i vores sidste program, at Vouge Cover girl, Lana Del Rey, rygtes at være det nye ansigt for Versace ifølge stor spekulation online. 
Rygtet kom sig af at en af sangerindens Twitter-fans under @LanaDelReyWorld skrev, at efter hun har været H&M samt Jaguars ansigt udadtil, så var sangerinden nu også officielt Versaces nye ansigt. Fanpersonen skrev desuden at billeder ville følge.
Sangerinden er som sagt netop nu H&Ms nye frontfigur for AW12-13 kampagnen og har desuden også været brand ambassadør for Mulberry, hvor hun har stået for et utal af fester. Mulberry lancerede endda en taske i februar, som var opkaldt efter den smukke sangerinde. 

Vi har desværre efterfølgende fundet ud af, at Versace har afkræftet rygtet om samarbejdet med Lana Del Rey ifølge modemagasinet ELLE og Glamour Magazine. 

FASHIONNEWS

Mode og musik forenes i trykt format


Kylie Minouge lancerer en bog på baggrund af 25 års minder om mode gennem hendes karriere hvor hun blandt andet har haft nogle af verdens mest berømte designere, fra Jean Paul Gaultier til John Galliano, til at arbejde for sig. Bogen med titlen ”Kylie/Fashion” er en del af sangerindens celebrationer for at have nået et kvart århundrede i musikbranchen.
Retroperspektivet tager os med en tur igennem nogle af Minogues mange spektakulære scenekostumer og musikvideo outfits. Vi ser blandt andet den berømte hvide og hættede catsuit fra “Can’t get you out of my head”-videoen, de stramme guld hotpants fra “Spinning Around” og de dramatiske græskinspirerede designs fra hendes “Aphrodite” verdensturne.
For os er det altid en fornøjelse at kreere noget specielt til vores lille princesse” skriver designduoen Domenico Dolce og Stefano Gabbana. ”I Aphrodite-kostumet lignede Kylie en ægte gudinde”.
Desuden kan man også få lov til at se tidligere usete billeder fra Vouge Cover girl, kommentarer fra Kylie selv og hendes kreative direktør William Barker samt Jean Paul Gaultier, Stella McCartney, Christopher Kane og Giles Deacon.
“Kylie/Fashion” blev lanceret den 19. November – publicheret af Thrames & Hudson. 

Ikke kategoriseret

Torsdagsteaser

Nu er der jo ikke længe til FashionFladens næstsidste radioprogram i dette år. Ovenstående billede er en lille teaser på, hvilket emne vi blandt andet kommer til at berøre. Kan I gætte hvad det er?

HENRIK VIBSKOV

Smug kig på Max Tan fall/winter

I forbindelse med den københavnske modeuge i august, afholdt vi på FashionFladen en konkurrence om at vinde adgang til asiateren Max Tans show. Max forsøger at tilføje den skandinaviske minimalisme til sit eget brand, der kredser om konstruktion, skulpturelle silhuetter og simple snit. Vi glæder os til fortsat at følge unge Maxs karriere, og ser frem til at han igen gæster København under næste års modeuge fra d. 30. Januar til 3.februar  Herunder den aktuelle fall/winter 2012 kollektion.

BENEDIKTE UTZON

Benedikte Utzon er tilbage!

Benedikte Utzon som i foråret gik konkurs med modehuset i samme navn vender nu stærkt tilbage. I samarbejde med
Kim Rasmussen fra Women’s Wear tager hun til foråret hendes stærke design tilbage til podierne, under navnet
Est. 1995. Benedikte Utzon udtaler at de nye designs bliver rå, sensuelle, moderne og råt. Her på redaktionen ser
vi frem til at se Benediktes fantastiske evner tilbage i modebilledet!

DR

Når du savner FashionFladen

På torsdag, når du sidder og sukker længselsfulgt efter at høre FashionFladen i radioen, fordi der stadig er en hel uge til, vi sender igen, så har DR nu sørget for, at ventetiden bliver lidt kortere.

Den bredtomfavnende kulturkanal DR K viser nemlig en helt ny programserie om mode. Omdrejningspunktet for programmerne er redaktionschef på modemagasinet Cover, Chris Pedersen, som seerne over seks afsnit følger på arbejde. Det er derfor logisk, at serien har fået titlen “Moderedaktørens dagbog.” 
Programmet vil ifølge Fashionforum.dk berøre mange forskellige aspekter af modeverden. Fra den kreative proces bag tøjdesign til mode som en kommerciel forretning; og fra parfumeindustrien til IT-girls betydning for modebranchen. 
Det bliver garanteret både spændende og lærerigt!
Første afsnit af “Moderedaktørens dagbog” vises på DR K, torsdag d. 15. november kl. 21:30.

Kilde: http://fashionforum.dk/2012/11/09/dr-saetter-fokus-pa-mode-i-en-ny-programserie/
Ikke kategoriseret

Shoe Shi Bars skønne sneakers



Nyskabende, chancetagende og moderigtigt skandinavisk design er nogle af de vigtigste kendetegn hos det danske skobrand Shoe Shi Bar, som vi torsdag den 25. oktober 2012 snakkede med i forbindelse med vores sneakers-program. Vi kender dem oprindeligt for deres lækre, avantgarde design og tårnhøje læderstiletter, der er kendetegnet ved unikt håndværk. Men netop nu er Shoe Shi Bar aktuel med en ny sneakerskollektion, der sprudler af liv, lækkert dyreprint, farver og ikke mindst fashion. 
Den kreative strateg bag det skandinaviske skobrand Samir Souid, der har rødder i både Nordafrika og Italien, har siden sine purunge dage oplevet modeuniversets hektiske univers, når han har været med sin far, Mario Souid, på diverse modemesser. I stedet for at lege med de andre børn valgte Samir at dyrke det kreative i en allerede ung alder – ganske simpelt med en blok og en blyant. Da Samirs far er stor skoentusiast og Samir stort set var omringet af sko hele tiden, lå det Samir ret naturligt at begynde at tegne sko og træde ind i sin fars passion for skoverdenen. Hvem vil ikke gerne være som den sejeste mand i hele verden – sin far?
I skolen, og i de efterfølgende år, oplevede Samir, at han var en meget alsidig person. På det ene tidspunkt sad han og udfoldede sin kreativitet ved at tegne sko med pigerne. På et andet tidspunkt løb han farende rundt på en græsmark og spillede fodbold med drengene. For Samir var denne alsidighed helt naturlig. Musikken og dens muligheder begyndte efterhånden også at fylde en del i Samirs liv, hvilket resulterede i at han for en periode vendte sig væk fra modelillustrationer, farver, detaljer og det generelle skounivers. Selvom musikken stadig fylder en stor del af Samirs liv i dag, så gik der ikke lang tid før lysten til at være kreativ igen bankede på døren hos ham, hvilket en læreplads hos Junk de Luxe var medvirkende til. Tiden fløj af sted og uden at have set sig om havde Samir og Souid-familien kort tid efter i 2001 produceret og lanceret deres første skokollektion. Den innovative designer Samir var nu tilbage på sin rette skohylde igen, hvor han sidenhen har lavet en masse ballade og leget på kanten med de ting og idéer, som andre skoproducenter ikke havde sat i spil endnu. Som Samir selv siger: ”[…] nogle gange var det bare the shit og andre gange var det noget lort […] Man skal have en masse rap over næsen før man finder den rigtige vej […]”.
Sidenhen har Shoe Shi Bar høstet stor ros for at levere design, der sætter nye standarder. Blandt andet MTV, ELLE, Sportswear International og Royal College of Art Fashion har haft en svær begejstring for mærket. Nu er Shoe Shi Bar aktuel med en ny sneakerskollektion, der byder på kombinationen af det sporty, det fashionable og det frække look, der ses gennem en rød tråd lige fra æske og silkepapir til selve skoen. Samir udtrykker at Nike og New Balance efterhånden er blevet allemandseje, hvilken er en vej, de gerne vil bevæge sig væk fra ved at producere mere fashionable sneakers.
Vi får heldigvis meget mere sneakers at se i fremtiden fra de sultne og legesyge Shoe Shi Bar-drenge, der lokker med nye prints og collaborations med inspiration fra vores egen by København, som de mener er et inspirationsslaraffenland for designere. Av, hvor vi er mange der glæder os. Hvis du i mellemtiden ikke kan få nok af læder, dyreprint og lækre detaljer, så følg med på Shoe Shi Bars facebookside, hvor der løbende vil komme teasere op. 

BLOG

IF YOU DIDN’T KNOW ..

For jer læselystne, der bruger et øjebliks stilhed med en latte og computeren til at bladre de forskellige blogs igennem, så vil jeg for herrernes vedkommende helt klart anbefale Andreas Wijk. Hvis man ikke allerede kender den svenske blogger, så er hans side helt sikkert et besøg værd. Han er også kendt for at lave musik, og skulle eftersigende arbejde på more to come. Hans stil er fortræffelig. Han formår at mixe og kombinere mange forskellige stilarter og som mit ikon må den dreng mindst eje 100 jakker, der er simpelthen ikke den jakke som han ikke har. (Og jeg som troede mit klædeskab var et af de større). Han er meget klassisk med et twist af kækhed og lyst på livet. Helt sikkert en fyr som man bør holde øje med, også i fremtiden. Så hvis i ikke har været forbi før, så besøg hans side her!

FASHIONNEWS

STINE GOYA FOR WEEKDAY!

Weekday har den seneste tid udvidet deres koncept med flere linjer. Sidste år lukkede de op for Weekday Collections
som var en mere eksklusiv linje, og i fjor har de lukket op for to nye mærker i konceptet Rodebjerg og Back. Nu
kommer det nyeste skud på stammen en underlinje Fade to W som henvender sig til det mere feminime univers –
stramt og sexet. Den nye linje bliver designet af den danske designer Stine Goya, og er ikke bare et enkelt samarbejde
men en fast kollektion med Stine Goya bag roret. Fade to W kan købes i butikkerne fra den 24. november.