Home

BALENCIAGA

STREET STYLE BY TOMMY TON

Efterårets modeuger byder på kvinder iført det nyeste skrig fra verdens toneangivende shows. Hent inspiration med vores bedste udpluk skudt af fotografen Tommy Ton og hentet fra sitet style.com

Italenske Vogues chefredaktør Franca Sozzani

Japanske Vogues chefredaktør Anna Dello Russo

Balenciaga’s futoristiske bluser med science fiction inspirerede prints er alle vegne,
 her i selskab med fashion week accessorie no. 1: kameraet   

Hvis vi ikke tager meget fejl, er Anna Dello Russo her fotograferet i Balmain


Chick in Chanel

Colour blocking at it’s best

Denim look a la street style

Colour blocking og kjole med super fedt print

Sådan bruger man avantgarde-looket i praksis! 

Kenzo er tilbage på alles læber her meget fin bluse med Eifel tårnet som print

“Statement frakke” og bukser fra Miu Miu

Print-revolution!

To skønne piger i fantastiske nederdele

Street style når det er bedst

Endnu et bud på print-revulotionen 

Tre pigers bud på, hvordan prints skal bæres


Striber og farver i skøn forening

Hvem sagde 1970’erne?

Det androgyne look er også at finde i Tommy Ton’s fantatiske billedserie 


Ikke kategoriseret

MOTHER – som vor mor!

Mother er en af kødbyens lækre restauranter, og selvom man finder den hyggelige hippe restaurant blandt kødboder og diskoteker, formår de at skabe en utrolig stemning af imødekommenhed, kvalitet og hygge.
Medarbejderne forstår at få kunderne hurtigt ind og maden kommer med raketfart, alt bliver gjort med en kæk kommentar og et smil på læben, også kan man jo ikke ønske sig andet når man skal nyde sin italienske pizza?
Et atmosfærisk sted der sætter pris på lækre råvarer og de helt små detaljer. De er bestemt et besøg værd. Priserne er til gengæld overkommelige og med en pizza til små 90 kroner og et lille glas vin slipper man godt fra en fantastisk aften i godt selskab!
Finder mere om Mother her!

FASHIONNEWS

FEMALES ONLINE!

JUST FEMALE og SECOND FEMALE er gået online. Nu kan alle modebevidste piger få fat i deres lækre klæder
online. Webshoppen gemmer sig under det karakteristiske navn femalefirst og tilbyder allerede gratis levering til
kunderne. Så er det da svært at undgå fristelserne på en tømmermandsramt søndag med en kop kaffe og hygge
under dynen. Så pas på piger!

Events

TAP1MARKED

TAP1MARKED – er en del af Københavnermarkeder. TAP1MARKED er opdelt i områder,
blandt andet kan man finde et klassisk loppemarked med alverdens nips og småting, samt
et tøjområde der har fokus på beklædning – lige noget for FashionFladen.
TAP1MARKED foregår i denne weekend (6-7) okt, samt igen 17-18 november.
Se mere på deres flyer her!

FASHIONNEWS

& OTHER STORIES ..

Som rygter allerede sagde tilbage i foråret, så er det nu offentliggjort at H&M i 2013 udvider deres butikfamilie
med endnu et nyt medlem. Konceptet “& other stories ..” er en luksuriøs butik til overkommelige priser.
Konceptet henvender sig til kvinder og kommer til udtryk i hele ‘looks’. Ifølge koncernen er et look fuldendt
ved hjælp af tilbehøret, derfor kommer konceptet også til at rumme flere slags accesorizes.
Vi er sikre på at pigerne på redaktionen ser frem til at følge udviklingen af “& other stories ..”.

© H&M

Ikke kategoriseret

Spot on! POPcph ..

© POPcph

I tråd med vores udsendelse omkring iværksættere indenfor mode, så var Pernille og jeg på besøg hos de to drenge bag POPcph. En uforglemmelig oplevelse, der startede i en lille hyggelig baggård i Store Kongensgade / København.
Det hele startede med de to ildsjæle Mikkel og Kasper, som for 8 år siden, prøvede at skabe nogle spektakulære fester, der samlede folk fra hele København (og længere væk!) under navnet POP-fester. Siden har disse events udviklet sig til brandet POPcph, som blev udklækket af festerne den 2. januar 2008.
POPcph er et lille firma, der finder sin inspiration i decideret storby kultur, fra sjove og kreative folk og det florerende byliv, der eksisterer om natten. POPcph har altid fingeren på pulsen, og er hurtige til at opsnappe nye tendenser, og udvikle dem ind i deres eget koncept. Der går ikke længe fra ideen opstår i deres hoveder, til man finder det nye stykke tøj i butikkerne, der blandt andet sælges fra deres ‘flagship’store på Gråbrødretorv i København. Ved at være tættere på øjeblikket så formår de to drenge at skabe tøj med udgangspunkt i synergien mellem mode og musik, og således forekommer der stadig POP-fester rundt omkring i København.

Kasper og Mikkel er enige om at nøgleordet i hele deres holistiske koncept er SIMPELT. Alt hvad de foretager sig skal være rent, enkelt og skarpt i udtrykket. Man fornemmer da også klart denne røde tråd i lejligheden, hvor vi sidder. En kombination af en meget gammel københavnerlejlighed og enkelt indretning blander sig med duften af den friskbrygget varme chokolade, som de to drenge så venligt har budt os på. Det er en fantastisk atmosfære at sidde i, og man fornemmer at bag de to drenge ligger et enormt drive, som hele tiden giver dem lyst til at gå endnu videre med deres brand.
Modsat det simple så elsker de to drenge at blande en god mængde humor ind i deres koncept. Dette kan også udledes af deres navn POPcph, hvilket på den ene side udtrykker den enkelthed de higer efter, og på samme måde kan tolkes ironisk, da poppen ligger langt fra deres elektroniske musikscene.

Vi får rystet skeen af på de små kopper og drukket den sidste kraftfulde slat af kakaoen som står tilbage på bordet. Det har været en indholdsrig aften i selskab med to dynamisk og flexible drenge, der prøver at finde sig selv igennem et af Københavns udviklingsrige brands. De sender Pernille og jeg afsted med et sidste citat:

“Vi sælger ikke kun tøj, vi sælger følelser”

© POPcph
Besøg POPcph i deres butik på Gråbrødretorv, eller besøg deres hjemmeside her samt deres facebook her!
Pssst! POPdrengene har netop fejret 1000 dage med POPcph – sådan drenge, hold den gode stil! 
FASHIONNEWS

Den vidunderlige Karl åbner flagstore i Paris!

Karl Lagerfeld åbner til foråret 2013 sin først flagstore i eget navn i Paris.
Butikken forventes at blive placeret på 194 Boulevard Saint-Germain.
Butikken er 190 kvm, og kommer til at indeholde alle Karl Lagerfelds egne mærker,
både til kvinder og mænd. Vi er spændte på at se resultatet her på redaktionen!